Hiltulanlahden Marttojen 90v-juhlat

28.6.2017

Martat juhlivat 90-vuotistaivaltaan Vanulassa 7.5

Hiltulanlahden Martat viettivät yhdistyksen 90v-juhlia Vanulassa 7.5.   Juhlayleisöä paikalla oli yli 60 henkeä. Suomi100v-juhlien kunniaksi saimme Kuopion kaupunginorkesterin muusikoista koostuvan Lumi-kvartetin esiintymään juhliimme, saimme kuulla hienoja säveliä, mm. Bizet:n Carmenia, Dvorakin Humoreskia, tangoa, Aarno Ranisen On hetki, ym. Meillä oli myös ilo saada Kuopio Tanssi ja Soi-tapahtuman taiteellinen johtaja Jorma Uotinen esiintymään juhlassamme. Uotinen kertoi eloisasti, runojen ja sävelten siivittämänä oman elämäntarinansa. Piirin toiminnanjohtaja Anne Matilainen piti juhlapuheen ja yhdistyksemme puheenjohtaja Kaarina Knuutinen kertoi yhdistyksen historiikin. Hannu Raatikainen lauloi Heikki Hiltusen säestämänä ja lopuksi esitti seurakunnan tervehdyksen kirkkoherra Matti Pentikäinen.  Olimme järjestäneet tilaan myös käsityönäyttelyn esittelemään mitä kaikkea Martat joko marttailloissa tai vapaa-aikanaan saavat aikaan.

Yhdistyksemme on Pohjois-Savon toiseksi vanhin marttayhdistys ja meillä on useita pitkäaikaisia jäseniä. Juhlissa 50v vuosimerkin saivat Hilkka Korhonen ja Maija Kröger ja 40v vuosimerkin saivat Anja Laitinen, Marjatta Pekkarinen, Aino Heikkinen ja Kaarina Knuutinen. Paikalla olleet entiset puheenjohtajat kukitettiin ja suoritetuista marttaopinnoista luovutettiin Sari Kärkkäiselle 3-avain ja Paula Mustoselle 2-avain.